måndag 29 februari 2016

Efter jobbet.

Efter en lugn och relativt kort arbetsdag passade jag på att vända in om gymmet (har aldrig vetat om det stavas med ett eller två 'm').
Fy fan säger jag bara. Jag h.a.t.a.r att jogga. Alltså verkligen avskyr, men det är lite av en utmaning så det är ju spännande. Brukar alltid gå hyfsat ok fram tills det har gått drygt 30 minuter. Sen blir det kräkkämpigt. Bokstavligt talat. Varje skutt lämnar en känsla av att insidan av magen vänder sig upp och ner och att hjärtat kommer att explodera i vilken sekund som helst. Ungefär så känns det.

Därefter kom jag hem och Sebbe hade fixat god middag. Allt som oftast försöker jag äta rättkolhydratkost. Min egen påhittade livsstil. Snitsigt va? Försöker alltså utesluta de snabba kolhydraterna och äta de långsamma, bättre kolhydraterna. Som substitut till middagen ersätter jag helst kolhydraterna helt, men det är så himla tråkigt att bara äta t.ex kycklingfilé med sallad. Usch!
Därför tänkte jag dela med mig av ett tips nedan.

Sen tog jag med ungarna upp och skulle plocka undan tvätt, leksaker och göra allmänt fint. Men jag gav upp ganska direkt efter att jag märkte att Ludde var på förstöra-allt-mamma-åstadkommer-humör och Leia på sitt byta-så-många-plagg-som-möjligt-under-en-minut-humör.
Så vi hoppade i sängen och kittlades istället.

Jag tvivlar på att någon bryter sig in i hemmet inatt och stjäl tvätten från oss så det bör ligga tryggt på golvet.

Koka upp broccoli så det fortfarande har lite tuggmotstånd. Hutta i en lagom mjuk avokado, strössla lite salt och mosa med potatismosare.
Servera med vad du vill, jag åt med färsbiff och övriga grönsaker
Hög pruttvarning men vad gör det?

En get från gårdagens bonnabesök.

Helgfika åt patienterna. 

Mellanmål på jobbet. Mest för att hålla blodsockret under kontroll efter jobb och innan träning. Ni som känner mig vet att min hungertolerans är sådär bra.

Fy fan.

Ingen vila, ingen ro.

Har ni förresten ätit bananpannkakor?? Inte?? GÖR DET!!


En kort uppdatering från mobilen.

På återseende hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar