fredag 26 februari 2016

Första inlägget

Hej Du som läser.

Detta är mitt första inlägg, någonsin, och ni ska veta att jag tycker det känns spännande.
Har arbetat upp tanken i huvudet under ett par veckors tid. Att börja blogga....
Jag har förhört mig runt och frågat diverse människor i min omgivning vad de tror att just MIN blogg skulle kunna tillföra, och om de tror att det skulle kunna vara en god idé.

Jag har accelererat ett par veckor nu, bara ökat farten och väntat på att nå lyftfart. Och idag lyfter jag äntligen.

Jag har många syften med bloggen. Som heltidsarbetande gift tvåbarnsmamma blir det sociala livet knepigt att få ihop och jag har många gånger kommit på mig själv ha tankar och funderingar som jag just där och då gärna delat med mig av. Det kan vara allt mellan himmel och jord. Någon form av besked. Kanske nyheter. Möjligen något som har inträffat på väg till eller från någonstans. Eventuella planer.. ja, allt möjligt. Men sen kommer jag hem till min familj. Möts av nyfikna barn i dörren, försöker överrösta deras nyfikenhet för att i periferin planera eftermiddagsgörorna med mannen. Och där någonstans försvinner mina tankar och funderingar för att istället ersättas med middaglagning, den obligatoriska handhygienen hos barnen och undanplockningen av alla leksaker som ligger omkringkastade.

Att få en lugn stund några gånger om dagen för att dela med mig till er istället känns som ett riktigt roligt alternativ.

En annan sak jag önskar med bloggen är att göra den till ett litet experiment. Jag nämnde tidigare att barnen är nyfikna och jag tror onekligen att de fått det från mig. Just nu funderar jag väldigt mycket på hur en blogg fungerar. Hur mycket tid jag kan lägga på den och hur intressant ni kommer tycka att det är att läsa. Någonstans inom mig är jag även väldigt nyfiken på om det går att få en blogg att växa. Det sägs att sociala medier är ganska starka källor för informationsspridning och hittills har jag varit en relativt begränsad användare av sociala medier. Förutom Instagram. Jag älskar Instagram. Så jag ska faktiskt försöka ägna mig rätt mycket åt bloggen.

Vad tänker jag skriva om då? Vad ska bloggen handla om? Bra frågor!

Den kommer självklart handla mest om mig och hur jag lever mitt liv. Jag avser att skriva om min familj och vilka den består av. Hur vi bor. Vad jag jobbar med och vad jag tycker om det.
Kommer skriva mycket om de sociala koder jag ställs inför nästan dagligen, exempelvis hur man hanterar olika knepiga situationer när man är på en lekplats med barnen och gungorna är upptagna och man bara står och väntar på att den andra föräldern ska fatta att dennes barn har gungat, enligt mig, alldeles för länge och att mina barn OCKSÅ vill gunga.

Jag försöker leva relativt hälsosamt med en del träning och överlag god kosthållning. Har lyckats gå ner 12 kg sedan i höstas och strävar efter att fortsätta nedåt. Även den personliga resan tänkte jag göra till en del av bloggen. Kanske recept? Och tankar om att ha en sund inställning till kost och nutrition. Och kroppsideal.

Vi har gjort genomgått lite renoveringar här hemma, tänkte dela med mig av resultaten av dem.

Och slutligen, jag och familjen har stora planer för kommande år. Det är nog mitt allra största syfte med bloggen, att ni ska få ta del av planerna allt eftersom de utvecklas.

Jag lovar att jag ska lägga in bilder och förbättra layouten, men klockan är så mycket och jag ska upp och jobba imorgon bitti.

Tack för titten och häng med på en spännande, rolig och utvecklande blogg!
Vi hörs...

1 kommentar:

  1. Älskar det!! Du är så jävla Grym shimiii!!! 12kg-bra jobbat !!!! Dela gärna med dig av recept, så kanske det hjälper mig till ett mer sunt liv.

    SvaraRadera