söndag 4 september 2016

En kärleksdag.

God måndag fina ni!

Vad roligt att det var så många som uppskattade gårdagens inlägg om hur jag och Sebbe träffades. Det var väldigt många av er som tyckte att Sebbes version var bättre. Kul det!
Man kan säga att det är jag som har den verbala (och skriftliga) förmågan här hemma.

Vår årsdag var inte särskilt speciell då vi båda två jobbade.
Efter jobbet plockade jag upp en nyvaken Sebbe och tillsammans åkte vi och hämtade Ludde från förskolan (ob-förskola för er som undrar).
Ludde kör solo ett par dagar. Leia åkte nämligen till Polen med sina morföräldrar igår igen! Denna sommaren toppar nog alla hennes hittills fyra upplevda.

Jag har ett litet projekt på gång i hennes rum som jag ville fullfölja innan hon kommer hem. Hon ska nämligen få en liten skrivbordshörna där hon kan sitta och pyssla, rita, måla och skriva. Hon har börjat visa väldigt mycket intresse för det så det är hög tid.
Dessvärre besitter jag inte stora inredningsförmågor så för mig är det bara jobbigt att knåpa ihop något som blir fint. Men jag har lite idéer och tankar. Får se hur det blir.
Hon kommer tillbaka på fredag så det måste vara klart då. Visar givetvis bilder då.

Vi åkte iallafall till affären för att hämta ute lite paket och jag ville kika på lite saker till hennes rum. Därefter köpte vi en massa gott från Icas delikatessdisk som vi skulle knapra på när vi kom hem.
Lite lyx ville vi ändå ha på vår årsdag.

När vi kom hem och skulle äta sprang Ludde till soffan och tittade på barnprogram. Vi lät honom göra det då han var väldigt trött. Dessutom fick vi äta ifred och faktiskt prata lite om varandra och våra år. Ett underskattat vardagsmoment!

Ludde samlade på sig lite energi och efter maten hamnade vi bredvid honom i soffan. Det regnade hela tiden. Vi var så trötta alla tre. Så vi bara låg där och mös.
Och busade. Som vi busade. Det är så roligt att busa med Ludde nu. Han är så medveten och kan tydligt visa vad han vill leka.
Att höra hans varma skratt gör att man aldrig vill sluta.

En jättemysig söndag hade vi iallafall. Trots jobb och regn. Den var helt i min smak.
God mat. Min man. Min son. Och Leia på telefon.
Men som vanligt är hon inte jättesugen på att prata med oss.

När jag ringde henne tidigare idag så gnällde jag lite över telefonen om hur mycket jag saknar henne.
Skojade lite med henne om att hon kanske skulle komma hem tidigare bara för det.
Då svarar hon
"Men mamma, sluta gnälla nu, jag kommer ju snart igen".

Inte snart nog, mitt älskade troll, inte snart nog.

Idag är det tänkt att jag ska till IKEA för att samla ihop lite mer av pusselbitarna till projekt Leias-skrivbordshörna.
I morse gick Sebbe av sina nätter så ikväll ska vi fira lite bättre än igår. Eller ja, vi ska äta vår efterlängtade hemmagjorda sushi med någon god efterrätt. Det lutar åt chokladmousse i olika smaker.

Ha en fin måndag så hörs vi snart igen!



Som vi saknar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar