torsdag 22 september 2016

Lately.

Hej.

Trots att bloggen stått still ett tag så har livet rullat på.

Tänkte slänga ihop en liten sammanfattning om vad vi hittat på.

Förra helgen var Leia bjuden på kalas hos två kompisar från förskolan. De hade sammanslaget kalas. Och detta är rätt spännande för när jag kommer dit med Leia märker jag att övriga föräldrar lämnar sitt telefonnummer och sakta men säkert lämnar kalaset.
Vi har alltså officiellt kommit in i den perioden då det är OK att lämna barn hos andra barn på kalas.

Kul. Men behöver en tillvänjningsperiod känner jag. Hon är så stor nu min lilla Leia. Jag kan inte sluta tänka på det.

Hon hade superroligt på kalaset och av en slump bodde en av flickorna på samma gata som en av mina närmsta vänner. Så jag våldgästade henne för en kopp kaffe.

Jag vet inte riktigt varför men jag knäppte aldrig några foton. Konstigt. Jag som brukar vara rätt kvick med kamera eller telefon.

Efter kalaset åkte vi och hämtade Ludde som hängde hos mormor och morfar. Vi bytte om till bekvämare kläder och åkte till skogen för lite lek, bus och häng med Almakusin och hennes föräldrar.

Här lyckades jag fånga några tillfällen på bild men att få med tre små energiknippen är inte helt lätt. Nedan kommer några foton åtminstone.


Älskade Almakusin. Alltså min brors dotter.

Kolycka.

Ni tre!

Att ett blöjbyte i naturen kan bli så vackert.


Efter helgen var vardagen ett faktum och fyra supertidiga morgnar med barnen tog ut sin rätt på fredagen då jag var helt slut i rutan.
Efter en superlång och välbehövlig sovmorgon tog jag barnen och skulle handla inför fredagens festligheter.
Men vi hann stanna förbi en lekplats och springa av oss lite.



Här på väg till förskolan supertidigt på morgonen. Ca 6.
Ludde ska göra allt precis som sin syster, även sitta framlänges i bilen.

Han fick såklart inte åka så. 

Vi hade bjudit över ett par vänner och skulle grilla och ha det gott. Det blev god mat och kanske lite för mycket god dricka också. Man är fan inte 20 längre. Är det någon mer än jag som har känningar efter festligheter flera dagar efteråt?
Jag var trött och seg fram till måndagen ungefär.

Men vi hade supermysigt iallafall.
Vi blev hungriga på nytt mitt i allt och köttet var slut så vi satte på grillen igen strax efter midnatt. Då blev det varmt i trädgården så vi satt ute klockan 01 och åt nattamat. Sen hängde vi i trädgården och dansade och studsade studsmatta tills lite strax efter 02.

På lördagen mådde jag precis som jag förtjänade och efter en lite för tidig morgon fick jag möjlighet att vila mitt på eftermiddagen. Så skönt!
Framåt kvällen var jag på ett så kallat sexparty hos en vän.
En kvinna från ett företag var där och skulle försöka sälja en massa produkter för vuxna. Allt från mensskydd till sexleksaker och olika massageoljor och dylikt.

Väldigt trevlig hade vi men jag inser även nu att jag inte fick en enda bild tagen.

Så konstigt, verkligen. Jag är förvånad över mig själv.
Jag lovar er en bättring.

På söndagen var det vår tur att besöka vännerna som var hos oss tidigare. De bor på landet och det är så mysigt att åka dit och bara umgås. Vi åt en god middag och avrundade med en mysig promenad.
Här lyckades jag också få lite kort.






Och snart fina ni. Mycket snart ska jag avslöja att en av mina största drömmar är på väg att förverkligas. Men jag håller på den lite till. För allt är inte helt spikat ännu, så jag vågar inte ropa hej än.

Ha en fin dag.
Lämna gärna lite kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar