måndag 11 april 2016

En fantastisk dag ute på landet.

Hej hej.

En vän till mig köpte hus i en by en bit från Malmö för ca ett år sedan och har nu flyttat dit. Jag har aldrig varit där men har förstått det som att de bor alldeles perfekt. I ett litet villaområde, med massor med skog på ena hållet och massa sjöar på andra hållet.

Jag personligen hade inte velat bo så långt bort från city, jobb, familj och så. Mest för att jag är alldeles för bekväm för det. Helst hade jag byggt ett hus i sjukhuskulverten för att ha nära till jobb. Nä, skämt åsido.

Trots att det inte är något för mig att bo så, så kan jag verkligen verkligen förstå att det finns folk som önskar det.
Helt fantastiskt ju! Så fint! Så mysigt! Känns så tryggt. Barn cyklar på uppfarterna och vistas på lekplatser i närheten av där de bor. Så nära till vatten. En morgonpromenad runt en liten sjö, liksom. Åh.

Vi hade en fantastisk dag ute i skogen/på landet.

Vi blev först bjudna på lite fika, sen fick barnen leka lite i trädgården medan vi drack kaffe. Därefter tog vi en promenad längs med sjön. Barnen blev trötta i benen så det blev en massa alternativa sätt att ta sig fram på. Vagn, bärselar, rida på axlar och så.
Vi tävlade och sprang för att hålla intresset uppe. Kände lite på vattnet och betraktade alla vitsippor som kikar fram.

Vi avrundade promenaden med ett lekplatsbesök.

Därefter gick vi, för ytterligare lite fika och gos.

Alla trivdes och Ludde var så glad och nöjd. Han sprang omkring och kände sig alldeles tillfreds. Stor skillnad jämfört med dagen innan.

På väg hem slockande barnen efter knappa tio minuter. Inte så konstigt med tanke på hur mycket de har fått springa av sig.

Vilken dag! Alldeles underbar!










Min stora tjej sökte sig till den äldsta flickans (10 år) rum och inventerade bland smyckena. Svårt att slita loss därifrån. Så snällt av B att tillåta Leia att leka med dem. 

En väldigt lycklig lantlig liten grabb. Så älskad!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar