söndag 17 april 2016

Lyckan att vara återställd.

Hej!

Fan alltså, det finns inget som påminner en om hur bra man har det lika tydligt som en sjukdom. Det finns verkligen inget annat man önskar sig då, förutom att bli frisk. Och det illa kvickt!

Nu är vi iallafall återställda här hemma. Tacka alla högre makter för det.

I fredags mådde jag som sämst men redan igår, lördag, kände jag mig snäppet bättre. Magen körde fortfarande omkring och jag åt med försiktighet. Idag kände jag direkt på morgonen att allt är tillbaka till normaltillståndet igen.  Tjohoo! Jag tog till och med en löprunda för att njuta av vädret. Men det blåste ju som satan så jag ångrade mig ganska fort. 40 minuter orkade jag med iallafall. Tyngre än vanligt men dock!

Vi började morgonen med en liten oväntad sovmorgon. Det finns hopp om livet hörrni! Ludde vaknar inte längre 05:30 utan sover faktiskt bättre och bättre. Jag är nöjd!

Vi åkte till Leias minimusikalskola. De har uppvisning den 15 maj. Ska bli så kul att se. Vi föräldrar får inte vara med när de övar så att det ska bli en överraskning för oss sen. Så spännande!

Därefter åkte vi till barnens mormor och då passade jag på att springa medan barnen stannade där. Sen åt vi lite god brunch.

På eftermiddadagen åkte Leia med sin mormor på teater och jag snabbfikade med en vän i närheten.  En tant tittade på Ludde och sa "åh så söt hon är. Hon har så stora fina ögon".
Alltså hallå???
För ett par dagar sen frågade en annan kvinna i en affär om han var en pojke eller flicka. Leia fick sig ett gott skratt.

Det gör mig ändå lite glad för något inom mig vill tro att den äldre generationen är lite könsneutrala i sitt tänk. Just vid dessa två tillfällen bar Ludde nämligen det som man gärna kallar "typiska pojkkläder". Annars brukar han få slösa upp Leias gamla plagg. Allt från pastellrosa blommiga pyjamaser till rosa onepieses. Jag bryr mig inte så mycket om sånt.

Hur som helst. Dagen.
På eftermiddagen kom min kompis med Leias kompis förbi och lekte.
Tjejerna är lika gamla och lekte så fint uppe på Leias rum. Plötsligt kommer de ner och är ombytta i allt från glittriga strumpbyxor till Disneyprinsessklänningar. De bytte om ca fyra gånger.
Leia gör så, byter om typ sju gånger dagligen. Som en passion kan man säga. Allt ska bytas. Även håraccesoarer.
Vet inte var hon har fått det ifrån för inte f.a.n är det mig.

Därefter nattade Sebbe Ludde medan jag och Leia hängde in det som kändes som tusen plagg i hennes garderob.


Och nu lite foton.

Kladdig frukoststund.

Här har vi dem, modellerna. I sin andra outfit tror jag.

Hemmagjord sushi som jag och Sebbe åt innan magsjukan kom och hälsade på.


En dag i bokskogen med mina två medan pappa låg hemma och var dålig.


Ludde på vift. 

Livsnjutarna.

Som jag älskar att umgås med dessa. Särskilt Leia. Hon är så rolig nu. Ludde är rätt jobbig. Vill vara överallt men fattar inte att gator, cykelbanor, vattendrag och höga höjder kan vara rätt farliga.

Morgonpyssel 

Morgonkladd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar