tisdag 9 augusti 2016

Astrid Lindgrens Värld.

Hej på er!

Igår morse åkte vi bil upp till Smålands vackra skogar och underbara landskap. Vi kom såklart iväg två timmar senare än planerat, som sig bör när man tillhör familjen Thuresson.
Vi tog det ändå lugnt på vägarna och stannade vid behov. Trots att vi förlorade ett par timmar i parken.

Vi stannade förbi Vimmerby centrum för att äta lite lunch innan vi checkade in i stugan. Så mysig liten stad!
Och det bästa av allt är att de har gjort en liten minivariant av den inne i Astrids värld.

Jag har aldrig varit där så det var minst lika kul för mig.

Leia fick se lite av Emil, lite av Pippi, lite av Karlsson och gå in i deras hem.
Vi hälsade även på inne hos Lotta. Vi kände oss jättestora i de pyttesmå stugorna hos barnen i Bullerbyn. Och när vi var inne hos Nils Pyssling kände vi oss pyttesmå bland de gigantiska möblerna.

Vi avslutade med middag inne i stan och lekplatshäng bland stugorna.



Jättemysigt torg med massa små lekstugor mitt i det.









Det här huset är ungefär lika högt som jag. 

Ni ser hur litet huset är i jämförelse med Leia.

Hos barnen i Bullerbyn.



Jag kände mig större än vanligt här.


Hos Nils Pyssling.




Glassfest på stugverandan. 

Kvällsgos innan läggning.

Fy satan vad jag mår bra när alla mina tre är samlade hos mig!!!


Idag ska jag städa undan i stugan och checka ut innan en heldag i parken idag också.
Vilken upplevelse för barnen. Även Ludde som inte riktigt känner till alla karaktärer ännu. Här finns att göra för honom med!


Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar