fredag 19 augusti 2016

Kesoplättar på mitt vis.


Hej! 

Här kommer ett suveränt frukost/mellanmåltips. Superlätt att göra! Verkligen.
Passar även utmärkt att göra i förväg och ha med på utflykt. Om man nu vill det såklart.

Kesoplättar på mitt vis. 
Basreceptet gäller säkert hos många men såhär gör jag.

Stegvis illustratuonsinstruktion nedan.


Sätt ugnen på 250 gr celcius.

Du behöver:
Stavmixer
250 g keso
2 ägg
1 tsk fiberhusk för stadga
1 tsk chiafrön.

Fiberhusk och chiafrön är valfritt tillbehör. Jag upplevde smeten smidigare efter att ha tillsatt fiberhusk. Men det går även utan!


Häll i allt i en skål.

Mixa slätt med stavmixer 

Klicka ut på smord form.
Behöver inte vara smord, men jag tycker det blir lättare att få av dem sen.

Servera med valfritt tillbehör.
Jag hade kokosyoghurt, blåbär och kokoschips.



Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar