torsdag 4 augusti 2016

Tapas och Rihanna.

Hej på er fina läsare.

I måndags lämnade jag och Leia killarna hemma för lite tjejhäng på Hylliebadet. Snacka om att det var kul. Leia och hennes vän badade loss i flera timmar. Vi morsor fick ju hänga på så alla fyra var minst sagt trötta och utslagna efteråt. Vi avrundade med ett besök på MAX för att fylla på energidepåerna lite grann.

Jag och Sebbe hade bestämt att  vi skulle ha en mysig kväll på tu man hand när barnen somnade. Vi skulle äta tapas och dricka goda drinkar tänkte vi.
Det blev inte alls som vi planerat tyvärr.
Tidigare på dagen hamnade vi i en affär och fick stresshandla. Jag befann mig vid juicehyllan och plockade på mig första bästa kartong med en apelsin på. Skymtade även en kartong med ananas på och blev genast sugen på en Piña Colada. Plockade på mig den också.
Av diverse anledningar var vi tvungna att skynda på.

När vi kom från badet, jag och Leia, somnade hon ganska fort. Rätt utslagen får jag påstå. 
Jag började lägga upp tapasen så fint jag kunde medan Sebbe blandade våra favoritdrinkar.

Jag skymtade i ögonvrån när han hällde upp apelsinjuicen och reagerade på att något inte stod rätt till. Den kändes oroväckande genomskinlig. Jag tog mig en närmare titt på kartongen och läste att det var apelsinnektar! Jag hade alltså råkat få med mig apelsinsaft hem. Istället för juice.

Mitt drinksug sjönk markant där och då. Men jag tänkte ge kokosdrycken en chans. Plockar på mig ananaskartongen och skakar den. Märker dock ganska snabbt att den innehåller en tropisk blandning med ananas, papaya, mango och så vidare. 
Inte vidare gott i en Piña Colada direkt.

Jag höll mig således till tapasen, medan Sebbe fick dricka upp apelsinsaftdrinken. Haha!



Fina tjejerna. Tyvärr fick man inte fotografera inne på badhuset, vilket jag faktiskt kan förstå, så detta är de enda bilderna jag har därifrån.

Vår tapas. 






På tisdagskvällen skulle jag och en vän gå och se Rihanna live här i Malmö. På Arenan.
Tidigare på dagen hade samma vän passat mina barn så att jag och Sebbe kunde ta tag i lite hemmasysslor. Vi har nyligen köpt en högtryckstvätt och spolade av staketet. Även en massa ogräs behövde rensas.
Vi är långt ifrån färdiga, men det är så hjälpsamt när man får pyssla med det utan att barnen är närvarande.

Jag och vännen bestämde oss för att hoppa över förbandet på kvällen och äta på Lilla torg istället.
Vi hade en så himla mysig kväll där vi tog igen massa snack och bara hängde.
We go way back, så det är kul att bara hänga som förr i tiden också. Utan att bli avbrutna av barnen som klättrar, skriker och avbryter hela tiden.
Även om det också har sin charm.


Såhär såg jag ut.



Älskar min nya silky bomber från Gina Tricot. Jag trodde först att jag skulle lämna tillbaka den, men det blev minsann en keeper.

Förrätten. Laxtartar. På Hai. På Lilla Torg. Så gott!

Och lite godsushi.

Minns ni förresten att jag skrev att vi fick ett jättefint blomsterfat av våra vänner vi hälsade på i helgen. Jag har ställt det i trappan och det gör sig så fint där! Se själv.


I bakgrunden tavlor som vi köpte på vår honeymoon i NYC.
Och en tavla som Leia har målat på canvas juli 2015. Den syns dock knappt. 




Igårkväll avrundade jag kvällen på ett bodypumppass med en vän. Den här kroppen fick sig en ordentlig genomkörare ska ni veta, för jag sitter här och darrar i armarna medan jag skriver!
Men det är ju så skönt.

Idag väntar kalas ute i Hästveda hos en vän vars dotter fyller fyra. Jag tar med mig barnen och åker dit för lite kalasande. Det ska bli mysigt att komma ut dit.
Men det innebär också en del för en sån som jag. Jag skriver mer om det i morgondagens inlägg för det är rätt jobbigt för mig.

Förresten har jag hakat upp mig på snapchat.
Sheima Thuresson heter jag där. Häng gärna på min story för att se vad vi sysslar med om dagarna!

Ha en fin torsdag, fina ni!


Frågor?
Maila mig på sheima88@hotmail.com
Instagram: sheima88
Snapchat: sheima Thuresson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar