måndag 8 augusti 2016

Money tree DIY

Hej!! 

Har ni börjat jobba? Vi har en vecka kvar av semestern. 
Har massor med planer men får se om tiden och driftigheten hos oss räcker till. 

Minns ni när jag var på kärleksfest för några veckor sedan?
En vän hade ju gift sig och jag anade att pengar skulle vara en god håva.
Men det är rätt tradigt att bara ge pengar i kuvert så jag försökte spexa till det lite.

Mottagaren blir nog lika glad oavsett men här nere ser ni mitt lilla bidrag till brudparet!

Jag gjorde ett litet pengaträd.


Du behöver:

- Valfri växt.
- sedlar, valfri mängd såklart.
- grön ståltråd. Köpte mina hos en florist. 
- en tång att lirka och klippa med.
- ganska mycket tid och tålamod.  


Jag valde ett fikusträd med vit kruka.


Vik sedeln simpelt och enkelt som en fjäril.




Såhär ska den slutligen se ut.

Vira ståltråd runt. Försiktig bara så att sedeln inte rivs itu. Använd vid behov tång för att klämma fast spetsig ända av ståltråden. 




Spetsa ner ståltrådarna i jorden runt om, och mitt i, växten. Snurra runt och fyll i där det behövs. 

Jag klippte ståltrådarna till olika längder för lite fylligare effekt.






Tadaa. 


Imorgon är det semesterns höjdpunkt tror jag.  Vi ska till Astrid Lindgrens värld och övernatta! 
Leia längtar vill jag lova!

Jag återkommer såklart därifrån!

Glöm inte snap och insta! 
Sheima88 heter jag på båda. 

Nu: bodypump. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar