lördag 27 augusti 2016

Vilken helg!

God morgon fina ni!

Alltså vilken fredag jag fick. 
Jag hade planerat allt till punkt och pricka för att hinna med lite ärenden efter jobbet. Som vanligt ute i alldeles för sent tid.

Skulle ta min cykel och handla present och lite pysselgrejer för att stressa hem och snabbt byta om för att åka och träna ett bokat pass.

Hade ungefär sju minuters marginal. Typ. Haha.

Kommer ut från jobbet, senare än planerat och märker att min cykel cykelkedja är sönder. Den har lossnat och är så torr så jag knappt kunde röra den.

Där och då insåg jag att träningen inte skulle hinnas med för jag var tvungen att uträtta mina ärenden.

Jag avbokade passet och lämnade in cykeln på första bästa stället. I väntan på att hämta ut den hann jag strosa omkring i stan och ordna allt jag hade planerat! Så skönt!
Och cykeln! Den går som en klocka!

På kvällen kom min vän förbi och hon fick vara med och läsa bok och natta Leia. Det värmer så i hjärtat när ens vänner har en så fin relation till ens barn! 

Igår jobbade jag ett övertidspass och jag kan säga att det passet inte gav mig några lättförtjänta pengar minsann! 

Efter jobbet snabbt boom in i bilen. Hopp hem för ombyte till barnen, vidare snabbt ( och egentligen redan försent) till förskolan för att tvätta av trollen och försöka få dem kalasfina. Det vankades nämligen kalas på Busfabriken för Leias kompis som fyller tro.

Kalasbarn. Trötta men glada.

Den här grisen hänger med överallt nu. Även nattetid!!

Lägg till bildtext

Att vara en heldag på förskolan och direkt där på åka till ett jättestort lekland för första gången innebär hemskt många intryck. Då måste man faktiskt vila på studsmattekanten.





Ett jäkla och ständigt flängande fram och tillbaka för att få ihop logistiken så att alla är nöjda och glada.

Sebbe kör någon form av marathon på jobbet med typ tusen nätter på raken så han är också rätt trött nu. Som tur gick han av i morse! 

Idag var det tänkt att vi skulle åka till skogen och rasta barnen men det är ju oväder på riktigt. Tänkte ta med min kamera och försöka sätta teori i relation till fingerrörelser så att jag kan ta bättre foto.
Men vi får se hur dagen tar sig.


Ha en fin söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar