onsdag 24 augusti 2016

Ett vårdprivilegium.

God kväll alla fina!

Jag jobbar som bekant som sjuksköterska. Jobbar på en heldygnsvårdsavdelning vilket innebär att jag tjänstgör alla dygnets tider. Huvudsakligen jobbar jag dagtid, men det händer ibland att jag hoppar in på övertid och jobbar natt. När det passar i hemmalivet såklart.

Men att jobba morgnar, kvällar och helger ger mig lediga dagar mitt i veckan.

Och det gott folk. Det är något jag uppskattar väldigt mycket.
Jag kallar det för "vårdprivilegium". Alltså ett privilegium att vara ledig när de flesta övriga jobbar.

Detsamma gäller Sebbe då även han jobbar som sjuksköterska, fast nattetid.

Det är under veckodagarna som jag och Sebbe uträttar våra ärenden. Allt från att ringa runt till diverse myndigheter och komma fram först till att gå på IKEA för att komplettera något.
Ibland går vi på badhuset och badar med barnen. Det är nästan som att vi har badhuset för oss själv då.

Jätteskönt är det!

Igår var en sån dag. En ledig dag mitt i veckan. Dessvärre sov Sebbe efter nattjobb men jag har en tjejkompis som är föräldraledig så vi hade stämt playdate i Folkets Park.
Även den park där Leia snubblade och slog i huvudet hårt för en vecka sedan. Jag var ganska nyfiken på hur hon skulle reagera på att leka på samma ställe.
Det är sällan hon slår sig så hårt och det märktes klart och tydligt på henne att hon blev lite traumatiserad.
Men hon var faktiskt duktig och vågade leka hämningslöst på alla lekstationer.

Det blev en rolig dag för alla barnen i parken. Vädret var dessutom helt på vår sida!

På kvällen avrundande jag och en vän med ett, för oss, nytt träningspass. Jag börjar finna en charm i att träna pass på kvällarna. Kul att prova på lite nytt.
Vi brukar oftast köra bodypump men har även provat på Zumba fitness och igår körde vi Hiit the Cage.

Ha en fantastisk kväll!

Började med lite hopp följt av lunchfika.

Sharing is caring.

Stjärnorna.

Lek.

Ännu mera lek.



Och lite fruktfika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar