måndag 27 juni 2016

Ledig dag och fina vänner.

Hej på er!

Dagen började med en tidig uppstigning av Luddemannen och efter att syrran vaknade gick vi ut i trädgården för lite sparkcykelrace och trehjulingscykling. Vi plockade lite smultron och lekte. Tills regnet öste ner på oss.
Då sprang vi in och tog en liten paus.

Under tiden hade jag och lite korrespondens med min vän som skulle komma över på lite pannkaksfrukost. Jag och barnen gick vår sedvanliga dockvagnspromenad till affären för att handla tillbehör och efter det stannade vi till på en lekplats.
Därefter mötte vi upp min vän och promenerade bort hem till oss igen för att steka lite pannkisar.
Lagom då vaknade Sebbe, måendes precis som han förtjänar efter gårdagen.

Solglajjorna är mina, därav flug-looken.
Hon är minsann bra mycket starkare än sin mor i överkroppen!


Lyxmåndag.

Efter pannkakorna, matkast på golvet, köksstäd, klädbyte, tupplurer och oändlig väskpackning gick jag, barnen och min vän på en längre promenad.
Vi styrde kosan mot Pildammsparken som blommar så fint i sin trädgårdsdel. Alla rosor doftar så gott.

Givetvis fick dockvagnen följa med på promenaden. 

Doftande rosor.
Självklart skulle Ludde också lukta.
"Mamma titta på mig. Jag är en drottning nu"
Och kolla vilken drottning hon är!
Jag och mina små.
Finns ingen känsla som kan beskriva den när jag får tillbringa min tid med er två! 

Min vän gav sig iväg och jag lekte lite med barnen innan en annan vän kom förbi och sa ett snabbt hej.
Därefter tog jag barnen och skulle promenera bort till en playdate som jag hade bestämt sedan innan.

Det är kul för vi tre har träffats regelbundet ända sedan våra tjejer var bebisar. Då fanns det bara tre mödrar tillika vänner och tre små tjejer.
Tjejerna älskar varandra än och gruppen har fått tillökning på två små grabbar, nämligen Ludde och Elieel som är lillebror till en av Leias vänner.
De leker väldigt nära allihop, troligtvis beroende på deras nära åldrar.

Skitroligt att se är det i allafall. Deras utvecklingar och deras olika sätt att leka på i olika åldrar.

Vi är väldigt tacksamma för att få ha dessa människor i våra liv!


Hela ligan.
Joela, Noelia, Leia, Elieel och Ludwik.





När vi kom hem gjorde vi snabb middag och åt framför match. Nu sover båda barnen gott och imorgon är det mycket tidig uppstigning som gäller!

Några dagars jobb framför mig innan halvledig helg. Som jag längtar efter semester!!

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar