onsdag 13 juli 2016

En efterlängtad beställning.

God kvällens fina ni!

Det är mitt i veckan men när man går ute känns det som en helg. Det kryllar av människor. Det är liv och lust överallt. Det är semestertider.

Vi har haft en ledig dag. Det finns få saker i livet som slår en ledig dag med familjen. Jag har kommit fram till att det inte spelar någon roll vad man gör, så länge man är tillsammans.

Men idag har vi varit på vift.
Morgonen började med ett träningspass på gymet för mig. Efter att jag kom hem och vi hade blivit klara med allt som krävs när man ska ut med barn så begav vi oss på en promenad. Dagens plan var att vi skulle till en fotoaffär och titta en extra gång på systemkameran jag vill ha, och beställa den!

På vägen handlade vi färsk frukt på Möllan. Där får man verkligen mycket grönt för pengarna. Efter det träffade vi på en vän till mig och tog en sväng in på Folkets Park.
Sen gick vi till affären och beställde kameran (tjohoo) och efter det stannade vi i en park och fikade jordgubbar och spelade lite boll.

På vägen hem passade vi på att leka lite på lekplats och efter det var vi så hungriga och traskade hem för att laga middag.

När jag var på gymet på morgonen plockade Sebbe och Ludde hallon i trädgården. Vi gjorde det igår också och trots att man äter mycket hallon under plockningen blev det väldigt många över. Så jag slängde ihop en spontan smulpaj som vi ska avnjuta när Ludde har gått och lagt sig.

Jag har nämnt det förut, men nämner det igen. Jag har inga förbud och avstår inte från något. Jag tränar på att hålla måttet lagom.

Nu får ni en massa bilder från dagen. Snart i finare upplösning när min kamera har anlänt!

Stora killen vill allt oftare sitta på vanliga stolarna numera.

Jag undrar om selfies någonsin kommer vara "min grej".

Fina Malmö

Kaffe i pappmugg. 

Ivrig tass.






Ludde är nog heller inte så förtjust i selfies. 



Som sin syster ska han hänga i allt!

Vi skriver ihop.

Som jag saknar denna tjej! 


Här är den. Snart min. En kompakt systemis.  En Sony alpha5000 silver. Ville egentligen ha vit men den var jag tvungen att vänta mycket längre på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar