söndag 3 juli 2016

Lite ledigt.

Hej på er fina läsare. 

Helgen har gått i både jobbets också ledighetens, men framförallt trötthetens tecken.  

Mamman och pappan i huset är trötta och längtar efter semester och varandra. 

Igår hade vi en ledig lördag som kickade igång senare än vad vi trodde. Efter träningar och duschar var klockan ganska sent på eftermiddagen så Sebbe gick ut och lekte med barnen medan jag städade undan här hemma. 
Tvätten behövde vikas in, dammet torkas av och allt småplock plockas upp. 

Så skönt efteråt! 

Sen kastade vi oss i soffan och kollade på match alla fyra. 

Idag har jag jobbat övertid och Sebbe ska göra likaså. Efter jobbet gick han upp och la sig inför nattjobbet medan jag och barnen hängde ute vid huset.  

Det är så kul för barnen här. Grannflickorna lekte med Leia och Ludde sprakade omkring med sin trehjuling. 

De fick lite kvällsfika och var sin dusch efteråt och nu sover de gott.

Jag ska kasta mig i soffan och titta på sista kvartsfinalen i detta EM.

Ha en mysig söndagskväll! 

I fredags bakade jag och Leia kladdkakemuffins med Nutella 






Leia gjorde nästan allt själv. Hon får öva på att baka kaka och jag får öva på att träna upp mitt tålamod. Win win.

Väntar ivrigt.



På lördagskvällen planterade vi om Leias tomatplanta som hon sådde på förskolan för ett tag sedan. Nu har den vuxit ur sin lilla kruka och det var hög tid för den att flytta till större. 

Men först lite hallonplock.





Här får den bättre förutsättningar för god frukt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar