fredag 22 juli 2016

Rivstart på semestern.

Hej alla!!

Nu är jag glad hörrni. Jag har gått på semester. Och det känns som att det är första gången jag kör en sån här "vuxensemester". Annars har ledigheten oftast varit jämt fördelad på året.
Men nu ska jag minsann vara hemma i tre veckor.

Vi har inget direkt planerat. Inga resor eller så. Vi ska spara pengar inför nästa års stora äventyr.

Det vi har planerat är att umgås mycket. Försöka röja undan lite här hemma. Sortera och så.
Förhoppningsvis blir det behagligt väder som bjuder på många utevistelser med sol och bad.
Och höjdpunkten på semestern kommer bli ett besök och övernattning i Småland på Astrid Lindgrens Värld. Ni kan tro att vi har en fyraåring här hemma som längtar efter att få se hur Emil och Ida har det.
Jag ska även iväg och se Rihanna med en vän.

Så nog blir det en bra semester minsann!

Den startar åtminstone intensivt.

I torsdags bakade jag och Leia kaka som jag tänkte bjuda kollegorna på inför semestern. Det blev en mindre glamorös bakning med en trött och gnällig tjej men kakorna blev supergoda ändå. Det blev uppskattat på jobbet.
Recept och bildbeskrivning bjuder jag på i separat inlägg inom kort. Håll utkik!




Jag kompade ut lite tidigare igår och drog iväg ett snabbt träningspass innan det var dags att hämta barnen och åka hem till föräldrarna för att fira min fina mamma som fyllde år.

Det blev massor av lek där hemma då vi alla samlades. Lika trevligt och intensivt som vanligt! Inte att nämna stressigt då Sebbe skulle jobba natt och vi skulle hinna hem och lägga barnen också innan han måste gå.
En hastig fredag kan man säga.



Finaste Almakusin 









Trollen fick även bada hos mormor och morfar.


Mormor fick inte alls öppna sitt paket själv.


Idag medan Sebbe sover tänkte jag dra iväg barnen till stranden för lite lek, bad och fika. På eftermiddagen kommer en vän hem till mig för att hjälpa mig att bli lite extra fin då jag är bjuden på kärleksfest.
Minns ni möhippan jag var på? (HÄR) kan du läsa om du är nyfiken.
Lova och Nille har redan gift sig borgerligt men ska ha kärleksfest idag. Jag ser så fram emot det!
Dessvärre får det bli att jag går själv eftersom Sebbe jobbar sin sista natt och barnen ska få sova hos mormor och morfar.

På söndag ska jag hämta barnen och umgås lite med dem för på söndag kväll har jag bestämt träff med ett par vänner för lite trevligt häng.

Ingen vila ingen ro här inte.

måndag har vi semester på riktigt som familj!
Det ska bli väldigt kul!

Jag har hämtat ut min kamera som jag beställde för någon vecka sedan. Den har kostat mig massor med tålamod får jag erkänna. Inte helt lätt att gå från ingenting till en systemkamera med all teknisk framfart som dessa nu gjort.
Jag börjar få lite kläm på den tekniska biten nu men är långt ifrån fullärd.

Provfoto



Fler bilder och utförligare update när helgen passerat.
Mer frekventa fotouppdateringar av vår vardag finner du på min instagram, sheima88.

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar