onsdag 27 juli 2016

När vädret spelar oss ett spratt.

Hej fina!

Igår, tisdag, vaknade vi till ett ganska ambivalent väder. Det var molnigt, men varmt. Därefter kom solen, men gömde lika snabbt igen.

Vi hade egentligen planerat att åka till ett bad men kände att vädret försåg oss med för mycket osäkerhet. Vi bestämde oss därför att stanna i stan, med nära till inomhushäng vid regn.

Det var ganska så varmt så vi gick till Folkets Park där det finns en plaskdamm. Vi mötte upp en vän till mig med en son som är Leias kompis. De fick bada ihop. Studsa ihop. Äta glass ihop. Och leka ihop.
Efter det stannade vi på en lekplats så att barnen fick leka av sig lite.

På väg hem storhandlade vi lite då vi ska ha grillbesök ikväll. När vi lämnade affären visade vädret sig från sin bästa sida, så vi stannade kvar vid plaskdammen där också.

Vi var hemma runt 18:30 och barnen somnade gott ganska tidigt, vilket gav mig och Sebbe en chans för filmgos.

En härlig tisdag!

















I affären valde Leia glasögon till oss så att vi kunde matcha. När jag ville föreviga detta så fetdissade hon mig genom att säga "mamma, det är tråkigt". Hon visade det på bilden också minsann.





Stark och modig tjej.






Ikväll ska vi som sagt grilla med hela familjen och jag har en fyraåring här hemma som längtar efter en massa kusinmys.
Vi har precis haft besök av en kompis till mig som käkade lunch med oss. Nu ska vi ta tag i några hemmasysslor i väntan på grillförberedelser. Vädret är lite dåligt idag så det blir en hemma/trädgårdsdag.

Ha en fin onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar