torsdag 26 maj 2016

Jag skaver!

Ett smärtsamt livsstadie nu.

När man har lite större byst än medel så har man inte möjlighet att traska in i vilken butik som helst och köpa sig en BH för 199 kr.
Det är självklart alltid viktigt att ha en BH som ger bra stöd men jag vill nog hävda att det blir snäppet viktigare när man är lite framtung.

Det är viktigt att det blir bra stöd, att BHn sitter där den ska och inte skaver in i kroppen, att brudarna inte kommer någonstans när man böjer sig fram eller åt sidan. Och så vidare. Ni som vet, ni vet.

Ska man då ha en sportBH blir stöd ännu viktigare.  Utbudet är inte alltid jättestort medan efterfrågan finns. Och vi har ju alla lärt oss att litet utbud och stor efterfrågan ger höga priser.

Jag köpte en sportBH lite efter Luddes förlossning och har tyckt att den sitter helt okej fortfarande, om än lite lös. Men det är ju bara positivt har jag tänkt.
Fram tills jag tränar på ett sätt som kräver studs och hopp. Till exempel löpning.  Då viker sig tyget och en av sömmarna på framsidan dubbelviks och för varje steg jag tar blir det ett litet skutt som tillåter sömmen att skära huden.  Redan efter ca 20 minuters löp har det hunnit skära i huden rätt ordentligt. Vilket orsakar skavsår mellan, och under brösten. Det gör ont. Det bränns. Det kommer ge ärr. Men det går att leva med.

Det som däremot är lite jobbigare är min högra fot. Den har såklart inte blivit attackerad av sportBHn!
Men i måndags när jag och barnen var på stranden hade jag på mig ett par nya skor som jag fick lätt skoskav av. Inget anmärkningsvärt alls. Skoskav har man ju haft. Det uppstår, gör lite ont, läker och försvinner.  No biggie.

På tisdagen hade jag fortfarande lite ont men det var inte så farligt.  När jag kom hem från jobbet skulle vi vara i trädgården och fixa lite. Ville ha på mig mina nya skor men blev påmind om smärtan så fort jag försökte föra in foten. Tyckte det såg lite rött ut och jag hade ju vistats i sand hela föregående dag. Jag ville skydda det från ytterligare kontamination så jag hittade ett frozen-plåster med Elsa och Ana och satte på. Perfekt! Ut i trädgården och dona.

Ett litet problem bara! Det vätskade igenom plåstret! Jag började ana ugglor i mossen.

På kvällen frös jag lite. Konstigt tyckte jag eftersom det var så varmt ju.

Natten till onsdagen vaknade jag av smärta. Det har nog aldrig hänt förut tror jag.  Att jag vaknar enbart av att det gör ont. Kunde inte alls stödja på benet.

Blev lite orolig och bad en kollega på jobbet att se över och lägga om. Ingen bakterieodling krävdes för att konstatera en infektion.

Har haft så ont! Haltat! Haft svullen fot. Kroppen har reagerat med halsont, sputum, frossa och feber, huvudvärk och allmän bortprioritering av allt annat. Som såren vid brösten.

Så nu står jag här, med sår över hela min kropp  (typ), allmän sjukdomkänsla och fryser.

Lite jobbigt faktiskt. Bagatellproblem för vissa, men fan alltså, man måste få beklaga sig över det också!

Hoppas på snart tillfriskning.







Ha en bra FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar