söndag 1 maj 2016

Ledig fredag och Valborg!

Hej!  

I torsdags hade vi planeringsdag med jobbet. Vi var på Radisson Blu hotell, som för övrigt har hakat på hela hälsotrenden verkar det som för på frukostbuffé fick man bara knäcke- och rågbröd. Ja och sparsamt med pålägg såklart.
Dagen gick i etikens och juridikens anda. En väldigt trevlig dag som bjöd på mycket möjligheter till spännande reflektioner.
Därefter hade vi lite AW. Till en början bra uppslutning, men den sjönk snabbt.

På fredagen var jag ledig och hade inget direkt planerat. Delade känslor där tycker jag. Å ena sidan är det jätteskönt att ta dagen som den kommer men jag blir snabbt väldigt rastlös av det. Skulle det vara så att jag inte gör något produktivt då så känner jag mig otillräcklig på något sätt. Som att jag slösat bort en alldeles potentiell dag.

Vi skulle handla och passa på att svänga in om någon lekplats så att barnen fick leka av sig. Men det blev inte så.
Vi vill inte stressa i onödan på morgonen, dessutom hade jag lite sovmorgon. Jag hade också lovat familjen våfflor till frukost. Efter frukoststunden var klockan ganska mycket och det kändes onödigt att gå någonstans innan Ludde hade sovit sin middagslur.
Så jag och barnen studsade studsmatta, åkte rutschkana och gjorde i ordning i trädgården litegrann. Tog en titt på våra (förhoppningsvis)  kommande jordgubbar.

Medan Ludde sov middag passade vi på att förlänga Leias växa-säng. Hennes fötter hade börjat sticka ut mellan gallrena vid fotändan. Haha, jag minns när vi köpte den och att detta momentet kändes så avlägset. Vi möblerade också om i rummet, spontant.
Och gjorde i ordning i källaren. Och tvättade en massa tvätt.

Så fredagen blev en hemmadag. Men så mysigt ändå!

Igår firade vi Valborg hemma med knytkalas, goda vänner och en massa lek för de små. Vi avrundade med att Sebbe stannade hemma med Ludde som skulle nattas och jag och Leia åkte med ett par vänner för att titta på elden.

Idag ska vi ha familjemiddag. Pappa kommer hem efter att ha varit bortrest i en månad och min bror fyllde år i veckan.

Jag ska baka en egenkomponerad efterrätt som jag blev inspirerad av, av min chef som pratade om något liknande för ett tag sen. Får se, återkommer!

Ha en fin dag.

Nu, lite foton!
Ett spel som vi spelade på planeringsdagen. Många diskussioner och viktiga reflektioner.


Våffelfrukost.



Ludde fick smaka på ett hjärta, men han kastade det mesta på golvet. Är han verkligen en Thuresson tro?

Fredagsgott efter att barnen somnat. Tyvärr var filmen ganska tråkig så vi somnade ungefär lika fort.


Leia och en av hennes bästa vänner. Så kul att se dem ihop. De har känt varandra sen bebistiden och att se deras utvecklande vänskap är imponerande. 

Valborgsselfie.

Ludde fick glass. Alldeles påverkad av all stimuli. Sov gott hela natten sen kan jag säga.

Bästisarna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar