söndag 8 maj 2016

Möhippa.

Hej där!

En av mina bästa vänner ska gifta sig. Hon besitter det finaste av hjärtan. Hon utstrålar ett sådant lugn som hon ändå koordinerar så väl med sina känslor och uttryckandet av dem. Hon är så rolig. Hon är en sådan kämpe. En sann inspiration. Livet har varit så orättvist mot henne och att se hennes kontinuerliga kamp i att resa sig upp efter en fruktansvärd tragedi är något jag relaterar till ofta.
Www.nivilo.blogspot.com är adressen till hennes blogg. En fantastisk skribent.

Igår hade vi möhippa för vår fina, fantastiska Lova! Och vilken dag det blev! Succé!

Dagen började med att alla åkte ut till en airsoft-bana i Svedala. Lova och hennes blivande man Nille var på väg dit. Båda två trodde att de skulle överraska den andra.
Nille visste att det var möhippa för Lova och skulle bara spela som vanligt medan Lova visste att det var svensexa för Nille och endast skulle köra honom till platsen. När de väl kliver in i byggnaden står vi alla samlade och överraskar dem.
Så roligt att se deras reaktion! Och vi blev en väldigt bra uppslutning. Tror vi var upp mot 20 personer.

Senare under dagen berättade brudparet att de inte anade något innan och att de faktiskt blev överraskade på riktigt. Annars brukar någon alltid försäga sig lite lätt, eller att man anar något. Men vi lyckades överraska dem och det blev en riktig hit!

Vi spelare airsoft i ett par timmar. Första gången för mig. Vilken grej! Så himla kul!

Jag trodde först att man står ute på ett fritt fält och bara skjuter mot döda ting. Men detta var ju en etablerad grej. Värsta banan i ett loft. Uppbyggd av tunnor som man kunde gömma sig bakom. Rum som man fastnade i och var svåra att ta sig ur utan att bli skjuten. Plywood-skivor som skulle föreställa vrår och skrymslen. Som en actionfilm, fast ändå inte. Haha.

Man var uppdelad i två lag och skulle skjuta mot varandra med små kulor som kommer mot en i ca 90 km/h. Det gjorde rätt ont i ett par sekunder men man var så adrenalinkickad att den smärtan bara gjorde att man blev ännu mer exalterad. Skitkul, verkligen!
Jag var lite rädd i början. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men det blev bara roligare för varje spelrunda.
Idag är jag prickig på hela kroppen vill jag lova!

Efter spelet grillade vi lite korv och hade lite lunchhäng. Sen delade vi på oss. Killarna åkte vidare på sin svensexa och vi tjejer skulle åka hem till Lovas syster för lite snacks, mingel och roliga lekar.

Vi känner inte alla varandra så det var ett ypperligt tillfälle för alla tjejer att lära känna varandra lite mer. Och Lova, vilka personer du har i din omgivning! Sådana glädje- och kärleksspridare. Fan alltså, världen behöver fler såna typer. Så uppmuntrande. Icke-dömande. Man kunde vara precis som man ville och det uppmuntrades från alla håll och kanter. Wow.

Mot kvällen gick vi ut och åt på Vespa. Vi tog en runda och alla fick berätta hur de lärde känna Lova och några starkaste minnen. Det blev både höga skratt och våta tårar. Så fint!

Därefter gick vi hem till Lovas syster igen och ungefär där tackade jag för mig och styrde kosan hemåt. Jag ska jobba hela dagen idag och på morgonen ska jag åka på musikalskolan med Leia. Vill även vara pigg och ha ork till lite tid med barnen innan jobbet.

Tack alla inblandade för en fantastisk dag! Så kul jag hade!


Sebbe var på stranden med barnen och hade mysigt. När de kom hem på eftermiddagen kom grannflickan och ville leka med Leia. De var både här hemma, hemma hos grannarna och ute på gården. Mycket spring.
De avslutade dock med att leka uppe på Leias rum. De tog med sig en sax upp och skulle klippa dockans hår. När de kom ner för trappan hade Leia och grannflickan lekt frisör och Leia har numera en egenklippt lugg.
När jag fick information om detta via sms visste jag knappt hur jag skulle reagera. Jag skrattade mest. Hon sov när jag kom hem så jag får ta en titt på det under dagen.
Tokiga flickor.




Här har vi det blivande brudparet. 

Jag inne på skjutbanan. Bara testfotade. Annars måste man ha utrustning där inne. 


Trosleken. Alla hade köpt trosor till Lova som skulle representera oss själv. Sen skulle hon gissa vem som köpt vilka trosor baserat på hur de såg ut. Hon gissade nästan alla rätt. 

Jag och Lova. Det ser ut som att jag har värsta blingörhängen på mig men det är en guldram bakom mig.  Haha 

Se så fin trappuppgång Lovas syster har. Som på ett hotell, bortsett från den där dörrmattan.

Jag blev förtjust i trappuppgången.


Jag var hemma om och gjorde mig i ordning. Passade på att skriva en hälsning till familjen som jag var utan hela dagen. 

Leia i sin nya frisyr. Hertejesus, vad gör man?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar