onsdag 2 mars 2016

As promised...





Hej på er!

Tänkte hålla mitt löfte om att dela med mig av lite recept, frukosttips och övriga bilder.

Ibland när hungern slår till känns det ibland som att mack-lösningen är det bästa alternativet. Jag har försök att oftast jobba bort mackorna för att istället bredda de kulinariska vyerna. Som till frukost till exempel. Det känns så typiskt frukostigt att äta mackor. Men jag vill dela med mig av ett tips. Alla har hört om det, jävligt många har säkert ätit det, men det är så gott att det är värt att nämnas igen. Nämligen den oändligt varierbara chiapuddingen.

Lite foto och beskrivning följer nedan;

Till basen: chiafrön och kokosmjölk. Jag brukar använda använda den fetare för att öka mättnaden. 

3 matskedar frön

2 dl kokosmjölk. Riktigt fet och göttig

Ställ in i kylen i ca 15 min för att svälla och stelna.


Servera med valfritt tillbehör. Idag åt jag med blåbär och hasselnötskräm. Det är ett substitut för Nutella, sockerfritt men med xylitol. Jag triggar inte på den, men vet man att man triggar på låtsassötsaker kan man ju skippa den. Men det ansvaret får ni ta själv. Jävligt gott iallafall.

Ludde gillade den. Skålen är tom och våra läppar och tungor blev blåa.


Jag har fler bilder som jag vill dela med mig av men mitt batteri är lågt och min rast är snart slut. Och detta tar mycket längre tid via mobilen än via datorn.

Hörs lite senare! Haj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar