torsdag 17 mars 2016

Att smälla flera flugor i en smäll.

Hej på er!

Jag vill börja med att tacka för den positiva respons jag fick på mitt förra inlägg! Det är kul att ni är så många som läser och gillar det jag skriver.

Förra helgen var som ni vet ganska intensiv. Den kommande helgen är lika intensiv. Det vankas tre kalas på två dagar.
Leia fyller 4 på måndag så vi ska ha barnkalas på lördagen. För att slippa tjo och stim som bara leder till en massa stök och tidskrävande städning så hålls kalaset i en lokal. På lördagskvällen ska jag fira min födelsedag fast fyra veckor senare.

Varför? Jo. Det var det här med livspusslet. Barnvakt och grejer ni vet. Ville även synkronisera det med att Sebbe jobbar natt så att man kan sitta ifred med vännerna. Därefter på söndagen har jag bjudit hem familjen för att fira Leia igen.

Jag har en ledig helg, så det är ju bra. Men jag kom på en liten detalj bara. Nämligen att förbereda allting!
Det ska planeras, handlas (gärna så nära inpå som möjligt så att varorna är färska), förberedas, bakas, lagas och tillagas. Och städas såklart.

Jag försöker vara så tidseffekiv som möjligt och göra så många saker som möjligt på kort tid.
Jag har jobbat hela veckan. Igår hade jag en tid inbokad i stan i samband med att jag slutade jobba. På så sätt slipper jag slösa tid på onödiga transporter.
Idag jobbade jag mellan 12-21:15. Hade en salongtid inbokad kl 11 av samma anledning (den att slippa transporter). Dessförinnan tänkte jag handla till festligheterna. Ville även umgås med barnen så jag drog med dem till affären. På så sätt fick Sebbe lite egentid.
Ludde vaknade runt 06. Vi blev klara med frukost, tandborstning och morgontoalett redan innan 8. Stället där jag skulle hämta en tårtbild öppnade 9 så vi åkte till mataffären först. Här ska inte slösas onödiga minuter minsann!

Vi hann handla, umgås, hämta tårtbilden, packa upp varor och äta ihop innan jag skulle iväg! Bra va?

Meningen är att texten ska vara lite stökig och läsas lite fort. Utan avbrott. Som jag i vardagen. Inte alltid, bara nu när det händer så mycket.

Nästa vecka blir det lugnare för vår del. Februari och mars är alltid intensiva månader. Så många som fyller år och har sig.

Nu lite foton från senaste tiden:

Ludde söker kontakt med morbrors asociala katt.

Han har lite svårt att acceptera att Medina inte vill umgås.

Så han hjälper morfar att tömma kattlådan istället.

Medina var lite sällskapssjuk trots allt.

Senare på dagen kom morfar hem till oss och lagade Leias cykel. 

Så att Leia kunde premiärcykla. 

Tips på god middag: stek lök och hutta i hackad spenat. Krydda (jag använder buljongtärning). Tillsätt creme fraiche så det blir en röra. Lägg i vit fisk i en ugnsform och häll över spenatröran. In i ugnen tills fisken är klar.
Familjen gillar potatismos till. Jag åt med rivna morötter ned citronsaft. Gott, enkelt och relativt hälsosamt. 

Dagens handling. Leia orkade inte gå, sa hon. Jag försöker förklara att hon måste ut ur vagnen snart för att vi ska handla jättemycket. "jag ska visa dig att jag får plats mamma".
Var vänlig se nästa bild. 


Kan man säga att det är vår nu???


Ha en fin kkväll så hörs vi imorgon!

Ps: jag mår bättre idag. Tack för att ni undrar! Haha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar