söndag 13 mars 2016

Fest och konsekvens.

Hej där ute.

Ja. Alltså vilken helg. Jag har varit igång i ett svep. Har knappt hunnit rulla tummarna. Fast å andra sidan blir dessa tummarna ändå aldrig rullade så det var en dålig liknelse.
Jag har förresten fått lite åsikter om att mina inlägg har en tendens att bli väldigt långa så jag ska försöka hålla mig kortfattad.  Ska varva reflekterande och djupa inlägg med dagens-aktivitet-inlägg så att det blir en variation. Bra va?

Ok. Till helgen.

I fredags jobbade jag en morgontur på sjukan. Lyckades komma ifrån lite tidigare och mötte upp Sebbe med barnen på en lekplats i strålande sol. Jag skulle ut med vänner på kvällen så jag hetslekte med barnen. Vi hann med lite gung, lite kurragömma, lite dunkgömma och, den roligaste aktiviteten av alla (om ni frågar Leia): kasta sand på lillebror.
Därefter raka vägen hem!
Ludde upptäckte Kotten.

Det vankas vår.

Alutgungandet.

Efter att vi kom hem började jag göra mig i ordning. Jag tog med båda barnen upp för att avlösa Sebbe. Jag tror knappt att det är sant men jag fick tamigfan möjligheten att duscha, få ordning på manen, fräscha till ansiktet med lite smink, stryka (japp) min blus och klä på mig. Allt medan barnen L.E.K.T.E! Tillsammans!! Utan att Leia tog något från Ludde. Utan att Ludde "råkade" stänga in sig själv på rummet och inte kunde komma ut. Det är stort. Nästan ett genombrott. 

Hur som helst skulle jag och ett par vänner äta på Kagami för att fira en väns födelsedag. En väldigt trevlig kväll hade vi. God mat. Bra service. En mycket intressant och förvirrande inredning. God (och ständigt närvarande) dryck. Gott sällskap. Ja, en bra kväll! Jag skulle upp och jobba tidigt dagen efter så det blev en relativt tidig afton. 

Såhär såg jag ut. 

Inne på restaurangen.


En pyttetaco.

Fantastisk sushi.

Lördagen innefattade en morgontur på jobbet. Därefter mötte jag upp Sebbe och barnen på en lekplats. En annan denna gång. Ganska tröttsamt nu får jag erkänna.
Sen traskade vi hem, åt middag och jag manipulerade alla till att det skulle vara fantastiskt mysigt att se på en film såhär mitt på eftermiddagen. För det personliga ändamålet att jag ville sova. Jag skulle ju på 30-års fest senare på kvällen. 
Jag lyckades få alla till soffan. Jag somnade. Om än med barnen som hoppade på OCH över mig. En och annan kloss kastades också åt mitt håll. Sen kom Leia med en filt som väger mer än henne och bäddade ner mig i den. Fint av henne. 

Sen kastade jag ner barnen i badet, duschade samtidigt och började stressa. Det är då jag fungerar bäst. Världens bästa Sebbe räddade mig genom att ta sig an barnens kvällsrutin själv igen.
Jag gjorde mig i ordning och sprang till bussen. Iklädd klackskor. Jag, med mina 181 cm. Även det ett stort genombrott!

Festen var så himla rolig. Så kul jag hade. Man kan säga att varenda törstande känsla och varenda extraslag hjärtat slår idag var så värt det! Stort tack till Adela Och Filip för festen! 


Världens snyggaste 30-åring och hennes ganska charmiga 28-åriga vän.

Jag och mina pumps kliver ur bekvämlighetszonen och lägger upp inte en, utan TVÅ outfitselfies. Jag växer och frodas!



Med hans godkännande lägger jag upp Vouge-värden. 

Se så fina de är!

Idag då. Ja. Ni kan ju själv tänka er. 
Men ingen vila ingen ro här inte. Leia går på minimusikalskola kl 09 på söndagar så det var bara att pallra sig upp ur sängen kl 08 och ge sig iväg. Även där hade Sebbe varit väldigt behjälplig och förberett allt och alla. 
När vi kom hem åt vi amerikanska pannkakor. Sen cyklade jag och Leia till stan för att möta upp hennes kompisar för ett biobesök. 

Leia och gänget såg Alvin och gänget.

När vi kom hem hann jag leka lite med min Ludde. Sen åkte jag iväg till en annan vän som hade en Me&I träff hemma hos sig. Detta blev jag inbjuden till för längesen. Tanken på att komma hemifrån ensam var väldigt lockande då. Idag kändes det ganska motigt då jag knappt hunnit vara hemma sedan i fredags kl 06:20. Men som en god vän sa. "Du har en hel livstid att ta igen detta på, komma hemifrån behöver du ändå". Jag håller med! För det var himla trevligt. Jag tänkte dock inte på att knäppa några foton. 


De två som sätter värde på allt jag gör i livet. 

Jag känner att jag skulle behövt ett par lediga dagar efter dessa lediga dagar. 

Imorgon är jag faktiskt ledig, men ska våldgästa tvättstugan hemma hos föräldrarna. Nu har vi knappt några kläder kvar här hemma.

Det blev ett ganska långt inlägg ändå, men med en del foton. Och det är ju alltid roligt att titta på.

Må gott och lev väl!


2 kommentarer:

  1. Älskar att läsa din blogg sheima, keep up the good work!!!
    Ps. du skriver på ett så bra sätt att man knappt märker att det har varit långt så det tycker jag inte du ska ändra på!
    / Kristina mg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar den!! Du som inte trodde att jag hade något att skriva om hahaha..

      Radera