torsdag 10 mars 2016

Det händer mycket nu.

Godkväll.

Idag har jag haft en ledig dag. Åtminstone som sjuksköterska. Men definitivt inte som mamma eller husägare. Morgonen började med en lämning av Leia på förskolan. Ja, trots att jag är ledig. Frågor eller kommentarer på det?
Därefter tränade jag och skyndade hem för att ta med Ludde till BVC som hade öppen mottagning. Han skulle kollas och framförallt få vaccin.
Därefter skyndade vi hem för att duscha/äta etc och sen så åkte vi snabbt för att handla en tvättmaskin. Det fick bli så tydligen. Men det är spännande för den ska vara ganska bra. Och snygg också!
Sen åkte vi och hämtade damen.

Jag och Leia cyklade iväg till Triangeln på eftermiddagen för att möta upp en vän. Man kan säga att jag fick lite shopping gjort. Både till mig, och båda barnen! Kortet gick varmt alltså.

Det är mycket  som händer nu. Många tillställningar. Mycket kalas. En del födelsedagsfirande. Jag har sett fram emot denna och kommande veckan väldigt länge.
Familjelivet hamnar lite i skymundan men man måste faktiskt få leva lite också.

Inte för att uppstigning kl 05:30, konstant och enormt ansvar, oändligla blöjbyten och en himla massa stök och gnäll inte är roligt va, men dock!

Därefter, mot slutet av mars däremot, så påbörjas en ny fas i livet. Det är en del som ska ändras på och även en del som ska påbörjas. Så det ska bli spännande.
Men nu kör jag på!

Jag måste förtydliga. Leia har 15 h förskola i veckan medan Ludde är hemma. Det är därför hon lämnas trots att jag är ledig. Så, ingen som dömer nu okej?

På väg till förskolan hämtar Ludde en kram 


Och en puss. De älskar varandra nu. 

Vi akuthandlade en cykelhjälm idag. Fin va?


4 kommentarer:

  1. På min tid fanns det inte möjlighet att syskonet kunde vara på dagis, vilket jag tycker är mycket bra eftersom dem skapar sig ett självständigt liv med egna kompisar o intressen. Hade syskonet varit hemma( som mina var) får dem inte den stimulans o lek som man får på dagis. 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med men det tjatas så mycket om det!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera