tisdag 8 mars 2016

"jag ska bara gå på toaletten".

God eftermiddag på er.

Tvättmaskinen är fortfarande ur funktion och det lär bli en lång historia. Pappa har gjort en amamatörkoll av den, utan effekt. Och i morse hade vi en elektriker (tror jag) som försöker ställa en diagnos. Högst sannolikt lär vi behöva köpa en ny. Hemma hos oss tror vi inte på avbetalningar så det är bara att punga ut en massa pengar.
"Det är tur vi har en buffert". En mening som genererar jävligt mycket vuxenpoäng.

En social kod!
Ni vet när man är bland folk och behöver besöka toaletten. Kissa, bajsa, byta mensskydd, fisa eller vad som helst, spelar ingen roll. Har ni märkt att det är så olika hur folk reagerar beroende på hur man uttrycker sig.
Jag personligen tolkar "jag ska bara gå på toaletten" som ett stort fett "jag måste bajsa". Men det är tydligen inte så enligt gemeneman. Jag vet egentligen inte varför jag har fått för mig det men tror att det beror på att jag tidigare någon gång har sagt att jag ska bajsa. Det har inte alltid gått hem ska ni veta. Så jag har helt enkelt besparat folk den informationen och tyckt att jag kan säga att jag ska på toa istället. Men även det kändes väldigt avslöjande. Inte för att det är någon större hemlighet att jag brukar göra nummer två. Nej, tacka vet jag att peristaltiken sköter sitt!

Hur som helst så har jag insett att folk även besparar annat folk urininformationen också genom att säga att de ska göra ett toalettbesök. Jag måste bara vänja mig vid den tanken nu.

Ett roligt tips: när ni ser att någon lämnar toaletten så fråga den personen om vederbörande har tvättat händerna. Det är roligt att se hur ställda de blir. Man inser också när någon faktiskt inte har gjort det. Enligt forskning är det väldigt många (har inte siffror) som inte tvättar sina händer efter toalettbesök nämligen.

Nu lite foton innan rasten är slut och arbetet fortskrider.

Ludde hämtade en gummisnodd, en rosett samt en leksalshammare och gav tydliga instruktioner 

Precis innan läggdags. 

Snacks till film. Den följdes dock av bondkakor och choklad. Men det åts upp mycket snabbare än dessa morötter så de hann aldrig fastna på bild.

Att se barnen leka såhär. Trots att det endast varar en kort stund hinner själen fyllas med så mycket värme.

Taggade för bananpannkakor.

Leia hjälper pysselmormor med påskkorten.

Syn- koncentration och instruktionstest på BVC. 

Och hörseltest. Blyg som få.


Ha en bra tisdag så hörs vi!
Glöm inte att lämna ett spår och om ni gillar min nybörjarblogg får ni hemskt gärna sprida den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar